Lifeline 4 Gaza » News

.:kebebasan tak bererti:.

Saturday, June 20, 2009


dua tahun lalu aku terkongkong,
menelan segala pahit manis,
amalanku sedikit sebanyak terjaga,
terkumpul bersama pewaris ilmu,
sempat ku bina ukhwah,
kian lama kita bersahabat,
menjadikan kau suatu kepentingan,
persaudaraan ibarat sekeluarga,
tak bisa ku putuskan ikatan ini,
lima tahun lamanya terkurung,
kini persekolahan berakhir,
aku kini bebas,
aku kini sendiri,
bebas mengalu onak duri,
sendiri memutus hala diri,
ada sahabat yang hanyut kini terus hanyut,
namun ada jua yang dapat mencari arah kebenaran,
ada sahabat yang dulunya kukuh kini rapuh imannya,
namun ada jua yang terselamat dari ujiannya,
aku...yang mana?
kebebasan yang diimpi sekalian,
adalah suatu yang amat ku takuti,
ujian sebenar menanti tiba,
menonjolkan siapa diri ini sebenar,
hipokritkah aku?
benci aku pada penipu akhirnya memakan diri,
aku sedar mungkin ini ujian ku,
carilah ukhwah kembali walau kau sendiri lagi.

0 comments:

Post a Comment

plantar interossei

View Plantar interossei muscles and over 3,000,000 other topics on Qwiki.

About This Blog

Assalamualaikum....
Apabila anda membeli kereta, televisyen, notebook, microwave, peti sejuk, handphone dll, dalam kotak tersebut pasti mengandungi senaskah lembaran sebagai rujukan kita.
Tujuannya bagi memastikan setiap produk syarikat tersebut sentiasa dalam keadaan baik. Buku itu di panggil buku manual.
"Bagaimana pula manusia, ada manual tak?"

Jangan risau setiap apa yang dicipta pasti ada buku manual tersendiri. Buku manual manusia amat mudah di dapati, dan telah diterjemah dalam banyak bahasa. Ramai yang telah berjaya dalam hidupnya dengan mengikuti segala arahan manual tersebut. Dapatkan satu untuk anda, cepat sebelum manusia itu rosak tanpa panduan.

"Di pasaran sekarang, stok tidak terhad"

[::The only solution=Back to the Quran::]

  © Blogger template The Professional Template II by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP