Lifeline 4 Gaza » News

.:lupa & leka:.

Saturday, June 20, 2009



lupa, lupa & lupa....
agaknya bila semua ini nak lekat diingatan,
penat sudah ku memerah otak,
ah...lupakan!...abaikan!...
keluhan yang tak mengenal padahnya,
bila dah jadi, barangkali baru nak menyesal,
sibuk dengan yang sia-sia, kerja semua tak jalan,
asyik tangguh, tangguh dan tangguh....
"la tata'ajjalu wala tu'ajjil"
jangan gopoh dan jangan tangguh,
kata Ustazah Laila masih ku ingat,
namun, aku malas, aku mahu rileks,
kalaulah aku ni genius, hmm.... bestnye!
mesti tak payah sekeras ini,
leka seketika tak mengesan diri,
"ye la tu... genius tak berusaha?"
usaha mesti seiringan sebagai jalan,
selebihnya dengan redha dan bantuan tuhan,
tetiba aku sedar sesuatu di pikiran,
"usaha yang keras lebih manis untuk berjaya"
kejayaan ini akan lebih ku kenang,
kejayaan ini lekat diingatan nanti,
azam ku berusaha sekerasnya nanti,
demi kejayaan abadi,
insyaAllah...



2 comments:

AnAk iBu June 20, 2009 at 4:14 PM  

ustazah Laila..
rindu gak kat dye..

zack-ile June 21, 2009 at 7:35 AM  

hmm... tu la ble da duk jauh ni sume bende nk ingat yang kat mysia tu...

aku da gi alex hri tu...jln kat king faruk castle je...duk pun kat bandarah

pastu musyi dtang mansurah ..aku jugak kna jadi mushrif

ingat ke ayat ustazah laila tu???
aku rase bgus untuk plajar

Post a Comment

plantar interossei

View Plantar interossei muscles and over 3,000,000 other topics on Qwiki.

About This Blog

Assalamualaikum....
Apabila anda membeli kereta, televisyen, notebook, microwave, peti sejuk, handphone dll, dalam kotak tersebut pasti mengandungi senaskah lembaran sebagai rujukan kita.
Tujuannya bagi memastikan setiap produk syarikat tersebut sentiasa dalam keadaan baik. Buku itu di panggil buku manual.
"Bagaimana pula manusia, ada manual tak?"

Jangan risau setiap apa yang dicipta pasti ada buku manual tersendiri. Buku manual manusia amat mudah di dapati, dan telah diterjemah dalam banyak bahasa. Ramai yang telah berjaya dalam hidupnya dengan mengikuti segala arahan manual tersebut. Dapatkan satu untuk anda, cepat sebelum manusia itu rosak tanpa panduan.

"Di pasaran sekarang, stok tidak terhad"

[::The only solution=Back to the Quran::]

  © Blogger template The Professional Template II by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP