Lifeline 4 Gaza » News

Kita Sama "Kamisama"

Sunday, November 7, 2010

"Mendengar lagu Kamisama by Edcoustic. Ingatkan direct meaning, rupanya in japanese.."

klik pada gambar untuk paparan yang jelas

Tertarik dengan picture ni, sungguh bermakna. Terutama orang arab yang suka nak kutuk orang A'jam macam kita ni. Padahal diorang lagi teruk kut kencing kat dinding bangunan. Pengajaran untuk kita juga yang kat Malaysia tuh, tak payah nak layan orang luar teruk. Sebab bila kita dah kat tempat orang ni dilayan, terasa sama macam kita melayan orang luar kat Malaysia.

Tapi, bagi aku picture ni jugak bermaksud, walau kita dalam kalangan kita. Kita juga tak dapat menjadi satu hati. Orang kita suka me-label orang lain itulah, inilah. Minta jauh dari sikap ini, jika ada harap terhapus, insaflah. Sebabnya, kita tak tahu penghujung diri kita dan orang lain. Mungkin kita nampak orang tu macam jahat, but lastly jadi baik & mungkin juga berlaku sebaliknya.

Kalau yang rasa baik sangat tu, cuba buat yang terbaik untuk membantu orang lain jadi baik. Tapi kalau orang tu tak nak ikut, mungkin ada something yang tak betul, apatah lagi kalau ada yang sampai nak menentang korang. Cara nak menegur orang kena betul juga, bahasa tu penting. Semuanya berbalik kepada Taqwa!!

P/S: pesanan yang terkena pada batang hidung sendiri juga

0 comments:

Post a Comment

plantar interossei

View Plantar interossei muscles and over 3,000,000 other topics on Qwiki.

About This Blog

Assalamualaikum....
Apabila anda membeli kereta, televisyen, notebook, microwave, peti sejuk, handphone dll, dalam kotak tersebut pasti mengandungi senaskah lembaran sebagai rujukan kita.
Tujuannya bagi memastikan setiap produk syarikat tersebut sentiasa dalam keadaan baik. Buku itu di panggil buku manual.
"Bagaimana pula manusia, ada manual tak?"

Jangan risau setiap apa yang dicipta pasti ada buku manual tersendiri. Buku manual manusia amat mudah di dapati, dan telah diterjemah dalam banyak bahasa. Ramai yang telah berjaya dalam hidupnya dengan mengikuti segala arahan manual tersebut. Dapatkan satu untuk anda, cepat sebelum manusia itu rosak tanpa panduan.

"Di pasaran sekarang, stok tidak terhad"

[::The only solution=Back to the Quran::]

  © Blogger template The Professional Template II by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP